سرعت اینترنت و اینترنت همراه در ایران

اوضاع اینترنتی ایران در این روزها حال و خوش خوبی ندارد و ما بین 197 کشوری که دارای اینترنت هستند دارای رتبه 149 می باشد می باشیم که این اصلاً رتبه و جایگاه خوبی برای اینترنت ما نمی باشد. ایرانسل سرویس نسل سوم اینترنت خود را معرفی کرد و حالا بدون اینکه اینترنت نسل سوم به درستی و به طور کامل ارائه شود و تعرفه های و هزینه ها شارژ ایرانسل مورد نیاز آن مشخص شود به یک باره نسل چهارم آن از سوی ایرانسل ارائه شد.

با وجود اینکه شارژ ایرانسل را باید از وبسایت ایتور خریداری نمایید به ادامه مقاله بپردازید.

شارژ همراه اول

همانطور که می دانید و در اخبار آمده است با تمام شدن انحصار رایتل در ارائه نسل سوم (3G) اینترنت همراه، اپراتورهای ایرانسل و همراه اول اقدام به راه اندازی آزمایشی اینترنت 3G کردند، ابتدا ایرانسل اینترنت 3G را رونمایی کرد و خوشحال از ارائه سرعت حداقل 8 مگابیت و هزینه کمتر! پس مدتی این اینترنت نسل سوم مسدوو شد و به خاطره ها پیوست! پس از همراه اول با شعار «نوترینو، اینترنت نسل نو» وارد میدان شد، شعاری زیبا، البته با سرعت 128 کیلوبیت! بعد اعتراضات گسترده در سطح اینترنت به همراه اول، این اپراتور اقدام به باز گذاشتن سرعت با هزینه ثابت نمود، که تا به الان نیز همین گونه بوده است، خب با این تفاسیر ایران در رده بنده کشورها از نظر سرعت اینترنت در چه جایگاهی قرار دارد؟ادامه را در ایتور دنبال کنید. ایتور بزرگترین وبسایت ارائه دهنده خدمات آنلاین در ایران می باشد با استفاده از این سرویس شما می توانید شارژ ایرانسل مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید طبق معمول کشور ما جز 50 کشور آخر است، همانطور که قبلاً اعلام کردیم ایران رتبه ی 154 را در این رتبه بندی در اختیار دارد و اوضاع در رده بندی اینترنت همراه قدری بدتر است. ایران از میان 113 کشوری که دارای اینترنت همراه هستند رتبه 105 را در اختیار دارد.

طبق بررسی ها سرعت اینترنت همراه در ایران 2.41 مگابیت بر ثانیه میباشد. که در واقع تنها کشور ما از 8 کشور دارای رتبه ی بهتری است! طبق اعلام های ایرانسل، این اپراتور اینترنت LTE را ارائه میدهد، پس چرا ایران این جایگاه را دارد؟ گویا ایرانسل باید در کیفیت تجدید نظر کند. مدیر عامل ایرانسل سرعت مطلوب 4G را بین 10 تا 40 مگابیت اعلام میکند، پس با این سرعتی که ایرانسل و شارژ ایرانسل که از مشترکین کسر می شود ارائه میکند چرا ایران در این جایگاه قرار دارد؟

با بررسی در این رتبه بندی کشورهای همسایه همچون، افغانستان و ترکمنستان و آذربایجان با میانگین سرعت 7.04 مگابیت، ارمنستان 6.99، عراق 4.53 و پاکستان 3.49 مگابیت برثانیه سرعتی به مراتب بالاتری نسبت به ایران دارند. در بین کشور های همسایه دارای کمترین سرعت هستیم. همچنین میانگین سرعت دانلود اینترنت همراه در جهان 11.9 مگابیت است، که کشور ما فاصله ی زیادی دارد!

شاید نیاز به تکرار نداشته باشد که مسئولین باید به فکر اصلاح زیرساخت های اینترنت کشور باشند تا هم کشور در تمامی زمینه های علمی پیشرفت کند و هم تجارت الکترونیک که شامل خرید اینترنتی شارژ ایرانسل می باشد پیشرفت نماید.

منبع: بررسی سرعت اینترنت و اینترنت همراه در ایران