وبلاگ خانم راد

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

سرعت اینترنت و اینترنت همراه در ایران

سرعت اینترنت و اینترنت همراه در ایران

اوضاع اینترنتی ایران در این روزها حال و خوش خوبی ندارد و ما بین 197 کشوری که دارای اینترنت هستند دارای رتبه 149 می باشد می باشیم که این اصلاً رتبه و جایگاه خوبی برای اینترنت ما نمی باشد. ایرانسل سرویس نسل سوم اینترنت خود را معرفی کرد و حالا بدون اینکه اینترنت نسل سوم به درستی و به طور کامل ارائه شود و تعرفه های و هزینه ها شارژ ایرانسل مورد نیاز آن مشخص شود به یک باره نسل چهارم آن از سوی ایرانسل ارائه شد.

با وجود اینکه شارژ ایرانسل را باید از وبسایت ایتور خریداری نمایید به ادامه مقاله بپردازید.

شارژ همراه اول

همانطور که می دانید و در اخبار آمده است با تمام شدن انحصار رایتل در ارائه نسل سوم (3G) اینترنت همراه، اپراتورهای ایرانسل و همراه اول اقدام به راه اندازی آزمایشی اینترنت 3G کردند، ابتدا ایرانسل اینترنت 3G را رونمایی کرد و خوشحال از ارائه سرعت حداقل 8 مگابیت و هزینه کمتر! پس مدتی این اینترنت نسل سوم مسدوو شد و به خاطره ها پیوست! پس از همراه اول با شعار «نوترینو، اینترنت نسل نو» وارد میدان شد، شعاری زیبا، البته با سرعت 128 کیلوبیت! بعد اعتراضات گسترده در سطح اینترنت به همراه اول، این اپراتور اقدام به باز گذاشتن سرعت با هزینه ثابت نمود، که تا به الان نیز همین گونه بوده است، خب با این تفاسیر ایران در رده بنده کشورها از نظر سرعت اینترنت در چه جایگاهی قرار دارد؟ادامه را در ایتور دنبال کنید. ایتور بزرگترین وبسایت ارائه دهنده خدمات آنلاین در ایران می باشد با استفاده از این سرویس شما می توانید شارژ ایرانسل مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید طبق معمول کشور ما جز 50 کشور آخر است، همانطور که قبلاً اعلام کردیم ایران رتبه ی 154 را در این رتبه بندی در اختیار دارد و اوضاع در رده بندی اینترنت همراه قدری بدتر است. ایران از میان 113 کشوری که دارای اینترنت همراه هستند رتبه 105 را در اختیار دارد.

طبق بررسی ها سرعت اینترنت همراه در ایران 2.41 مگابیت بر ثانیه میباشد. که در واقع تنها کشور ما از 8 کشور دارای رتبه ی بهتری است! طبق اعلام های ایرانسل، این اپراتور اینترنت LTE را ارائه میدهد، پس چرا ایران این جایگاه را دارد؟ گویا ایرانسل باید در کیفیت تجدید نظر کند. مدیر عامل ایرانسل سرعت مطلوب 4G را بین 10 تا 40 مگابیت اعلام میکند، پس با این سرعتی که ایرانسل و شارژ ایرانسل که از مشترکین کسر می شود ارائه میکند چرا ایران در این جایگاه قرار دارد؟

با بررسی در این رتبه بندی کشورهای همسایه همچون، افغانستان و ترکمنستان و آذربایجان با میانگین سرعت 7.04 مگابیت، ارمنستان 6.99، عراق 4.53 و پاکستان 3.49 مگابیت برثانیه سرعتی به مراتب بالاتری نسبت به ایران دارند. در بین کشور های همسایه دارای کمترین سرعت هستیم. همچنین میانگین سرعت دانلود اینترنت همراه در جهان 11.9 مگابیت است، که کشور ما فاصله ی زیادی دارد!

شاید نیاز به تکرار نداشته باشد که مسئولین باید به فکر اصلاح زیرساخت های اینترنت کشور باشند تا هم کشور در تمامی زمینه های علمی پیشرفت کند و هم تجارت الکترونیک که شامل خرید اینترنتی شارژ ایرانسل می باشد پیشرفت نماید.

منبع: بررسی سرعت اینترنت و اینترنت همراه در ایران

۲۹ مرداد ۹۴ ، ۲۳:۰۶ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زبیده زلیخا

سیم کارت های فاقد هویت قطع خواهند شد!

ایرانسل

سیم کارت های فاقد هویت قطع خواهند شد!

اخیراً اپراتور های ایرانسل و همراه اول برای مشترکین خود پیامک هایی با موضوع اینکه باید هرچه سریعتر کد ملی خود را به شماره ای همراه با پیامک درج شده است ارسال نمایند.آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که از همراه اول پیامکی با محتوای ارسال کد ملی به شماره 8980 دریافت کرده اید؟ با ایتور همراه باشید.

همراه اول و ایرانسل این طرح را به منظور ساماندهی سیم کارت های خود راه اندازی نموده اند. هنوز هم سیم کارت هایی وجود دارند که مالک اصلی آنها مشخص نبوده و یا اطلاعات درستی از صاحبان آن ها ثبت نشده، این سیم کارت ها در پایگاه اطلاعاتی داخلی همراه اول و ایرانسل موجود می باشند. از این رو سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باز ها نسبت به سیم کارت های بدون هویت همراه اول و ایرانسل تذکر داده است. به همین دلیل برای مشترکانی که در هنگام خرید سیم کارت اطلاعات ناقص وارد نموده اند پیامکی از جانب همراه اول و یا ایرانسل ارسال شده است.

توجه داشته باشید در صورت عدم اقدام برای ارسال اطلاعات مالک سیم کارت، ارتباط سیم کارت شما قطع خواهد شد. و حالا قرار است که پس از فراخوانی اپراتورها برای تصحیح در اطلاعات ثبت شده ی مالکان اینگونه سیم کارت ها، در صورت عدم اقدام ارتباط این سیم کارت ها قطع شود.

به گزارش ایتور به نقل از معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در پایگاه های اطلاعاتی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل سیم کارت هایی به صورت فعال وجود دارند که دارای مشخصات ناقص و یا با مالکیت غیر هستند که باید اینگونه سیم کارت ها ساماندهی شوند.

وی ادامه داد: طی درخواست هایی که این اپراتورها از دارنده های اینگونه سیم کارت ها مبنی بر اعلام کد ملی خود، تنها 20 درصد از این مشترکین برای این کار اقدام کرده اند، که هنوز تعداد کثیری از این مشترکین همراه اول و ایرانسل اقدامی ننموده اند.

این شرکت ها موظف هستند که سیم کارت های دارای مشخصات ناقص و یا هویت غیر را ساماندهی کنند و مشترکانی که مشخصات خود را به اپراتورها اعلام نکنند باید ارتباط آنها تا نیمه ی بهمن ماه قطع شود تا زمانی که اقدام به تکمیل مشخصات خود ننموده اند.

مشترکین اپراتور ایرانسلی که سیم کارت آنها در این دسته قرار دارد پیامکی از طرف Irancell مبنی بر ارسال کد ملی خود به شماره 272 دریافت خواهند کرد و درصورت عدم ارسال کد ملی خود ارتباط آنها تا نیمه بهمن ماه قطع خواهد شد.

همچنین مشترکان همراه اولی که در این دسته قرار دارند پیامکی از طرف HAMRAH AVAL به آنها ارسال میشود که از آنها درخواست میشود که هرچه سریعتر کد ملی خود را به شماره 8980 ارسال کنند تا ارتباط سیم کارتهای آنها قطع نشود.

برای جلوگیری از قطع ارتباط سیم کارت شما با توجه به نوع سیم کارت شما اقدام به تکمیل اطلاعات خود نمایید شارژ ایرانسل.

منبع: قطع ارتباط سیم کارت های بدون هویت ایرانسل و همراه اول

۲۷ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۱۲ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زبیده زلیخا

راست یا دروغ؟

اس ام اس

۱۹ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۴۸ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
زبیده زلیخا